Sport - Ritzau

Hotelanmeldelser har gjort Cort til kultfigur på Instagram

Hotelanmeldelser har gjort Cort til kultfigur på Instagram

Hotelanmeldelser har gjort Cort til kultfigur på Instagram

Ritzau
Zuletzt aktualisiert um:
2. etape i PostNord Danmark Rundt Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

De danske hoteller levede ikke op til Magnus Corts skarpe anmelderpen under PostNord Danmark Rundt.

Hvis man som hotelejer får besøg af den danske cykelstjerne Magnus Cort, så er det med at være på stikkerne.

Siden 2019 har han nemlig stået bag skøre hotelanmeldelser på Instagram, og den seneste uge har han delt stjerner ud til de hoteller, der har huset ham og hans Uno-X-holdkammerater under PostNord Danmark Rundt.

Og bornholmeren havde forventet mere af de danske hoteller.

- Jeg synes lige, der har manglet lidt. Jeg har ikke sindssygt høje standarder. Tingene skal bare være i orden, men alle de steder, vi har været, har der været et eller andet, der ikke helt har spillet, siger Magnus Cort efter fem dages rundtur i Danmark.

Hotelanmeldelserne, som han flankerer med hashtagget "roomsandratings", har fyldt Magnus Corts Instagram-feed siden 2019.

Anmeldelserne indeholder billeder af værelser, og som regel er han selv eller en holdkammerat i færd med noget mærkeligt, når kameraet bliver tændt. Som for eksempel at sidde på toilettet med en ventilator foran hovedet.

Konceptet går sin sejrsgang og har været med til at skaffe Magnus Cort 238.000 følgere på den sociale platform, som han ellers ikke altid har haft specielt stor fidus til.

I 2018 blev han imidlertid tvunget til at forholde sig til det.

- Da jeg dengang kørte for Astana, lavede jeg ikke noget som helst på de sociale medier, så de bad mig om at være mere aktiv.

- Jeg gik derfor og tænkte lidt på, hvad jeg ville lave. Det sagde mig ikke så meget at lægge sådan et billede op, hvor jeg var ude at træne. Så jeg fandt på det her koncept, fordi jeg syntes, det var morsomt.

- Det handlede lidt om, at jeg gerne ville være ærlig, så det ikke bare blev sådan en lidt falsk facade, hvor man kun lægger solskinsbilleder ud, siger Magnus Cort.

I årenes løb har han oplevet, at hoteller har gjort noget særligt, når de har vidst, at den danske cykelrytter var på vej. Og tidligere i år var der bingo, da han efter DM blev inviteret på et ophold hos Imperial Hotel i København.

- Jeg fik et rigtig, rigtig flot værelse, siger Magnus Cort med et skævt smil.

Det er tydeligt, at han har en ironisk distance til sine egne opslag på de sociale medier. Engang måtte han sågar fjerne et opslag, fordi han havde gjort stygt grin med et sponsorprodukt, som ifølge hans anmeldelse havde gjort ham højere og givet ham dejligere hud. Produktet var et sæt briller.

Men selv om han tillader sig at tage lidt pis på det hele, så er han med på, at de sociale platforme er umulige at komme udenom for sådan en som ham.

- Jeg forstår godt, at vi skal være aktive. Vi er her som ambassadører og reklamesøjler, så det ville jo være dumt, hvis ikke man også forsøgte at udnytte den side af det, siger Magnus Cort.

Han spiller da også gerne med på gimmicks. Under Tour de France farvede han sit efterhånden ikoniske overskæg blåt efter et væddemål med Anders Hemmingsen, som står bag den meget populære Instagram-profil af samme navn.

/ritzau/

Mehr lesen

Leserbrief

Meinung
Poul Harald Holm, Mirjam Fibiger Olesen, Ester Esmarch, Henrik Lydeking
„Kristendemokraterne: Tør i lytte til os lokale omkring grænsekontrollen?“