Sport - Ritzau

Sportschef om Viaplays nye sportskanal: Vi er stadig i live

Sportschef om Viaplays nye sportskanal: Vi er stadig i live

Sportschef om Viaplays nye sportskanal: Vi er stadig i live

Ritzau
Zuletzt aktualisiert um:
Exteriør af Viaplay Group Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Efter et hårdt år for Viaplay er koncernen ikke død, og det viser den nye nyhedskanal, mener sportschef.

Det har været et hårdt år for Viaplay Group med røde tal og fyringsrunder, men til trods for tilbagegangen er koncernen ikke død.

Det siger sportschef Benjamin Munk Lund ved præsentationen af den nye sportskanal Viaplay Sport News, der går i luften mandag.

- Vi har jo ikke lagt os ned ovre i et hjørne og venter på at dø. Vi er heldigvis i live. Og vi er så meget i live, at vores forretning går fremad, og vi tilbyder et nyt, relevant produkt.

På kanalen vil der blive vist sport fra tidlig morgen til sen aften. Allerede fra 06.30 kan man tænde for kanalen. Her vil værterne præsentere dagens sportsnyheder.

- Den gør os relevant døgnet rundt året rundt, og det har vi ikke nødvendigvis været med vores sportsrettigheder hidtil. Der har været dage, hvor der ikke var kampe, og vi har været lidt søvnige og døde.

- Men vi er stadig i live, og det kommer danskerne også til at se, siger Benjamin Munk Lund.

Mellem morgen- og aftenprogrammet er der programmer som Superligatimen, Cykeltimen og Formel 1-timen. Om fredagen bliver der vist et helt nyt program kaldet "Sportstalk".

Her skal eksperter som den tidligere svømmer Jeanette Ottesen og tidligere racerkører Jason Watt give deres holdninger til kende.

På sigt er det også meningen, at ikke-sportspersoner kan komme ind i studiet, fortæller administrerende direktør i Viaplay Group Lars Bo Jeppesen.

- Det her skal ikke være en nyhedskanal for sportsnørder. Det skal være en kanal for sportsinteresserede, men mere bredt end elitært. Så "Sportstalk" kan være dér, hvor vi inviterer Lars Løkke Rasmussen eller Thomas Helmig ind også, siger han.

Kanalen er lavet i samarbejde med YouSee, så hvis man i forvejen er kunde, får man automatisk adgang til kanalen. Det samme gælder, hvis man har sportspakken på Viaplay.

Det er dyrt at sætte en ny kanal i verden, medgiver direktør Lars Bo Jeppesen.

- Men vi tror på, at det er et attraktivt produkt, og så er det selvfølgelig glædeligt, at vi er partnere med YouSee, så vi ikke selv står med hele regningen, siger han.

Fordi det er et helt nyt koncept, vil det også blive justeret til undervejs. Der er således endnu ingen plan for, hvad der eksempelvis skal vises i juleferien, fortæller sportschef Benjamin Munk Lund.

- Det kan godt være, at vi justerer lidt på vores sendeskema, hvis det er vores vurdering, at vi ikke skal sende live hele tiden. Og hvis ingen gider at se "Cykeltimen", så må vi jo finde på noget andet, siger han.

/ritzau/

Mehr lesen

Leserbrief

Meinung
Poul Harald Holm, Mirjam Fibiger Olesen, Ester Esmarch, Henrik Lydeking
„Kristendemokraterne: Tør i lytte til os lokale omkring grænsekontrollen?“